Değişimin Üzerimizdeki Etkisi

Sizler kabul edin veya etmeyin...Toplumsal bir kabul var ki ; başı açık bir yazarin daha çok başı açık okurları, başı örtülü bir yazarın daha çok başı örtülü okurlari var...
Yapilan yanlış veya doğru ama üzgünüm ki bu böyle ...
Misal veriyorum :
Oyuncu Anne Merve tesettürlü , çocuk masal kitabı yazarı bir hanımdır. Çocukları masallarla büyütmenin önemini vurgulayarak piyasada nam yaptı ve takipçilerinin çoğu başı örtülü anneler.. Aralarinda başı açıklar da var tabii ki .. Ben genel bir tablodan bahsediyorum .
Misal veriyorum :
Oyuncu Anne Şermin Yaşar başı açık bir çocuk kitabı yazarı. Gözlemledigim şudur ki kendisini takip eden kitle de kendisi gibi ...
Misal veriyorum :
Sevde Paksu.. Başı örtülü idi başını açtı ve takipçileri evvelde başı örtülü iken başı açık olarak yer değiştirdi.
Mehtap Kayaoğlu. Namı değer Mehtap Kayaoğlu. Vakti zamanında TV 5'de kardesi ile program sundular diye anımsıyorum. Moral fm' de radyo programi sunmaya kardeşiyle yıllarca devam ettiler. Kendisini takip eden kitle de bizlerdik. Yani biz başı örtüluler. Kitaplarini okumuş , Facebook ve Instagram hesaplarindan kendisini surekli takip etmeye de devam ediyordum ..
Ve duyduk ki Mehtap Kayaoğlu'da başini açmış.   Ve sonra gördüm ki Şhow Tv'de'ki Zahide Yetiş'in programina çıkmış. Ki daha evvel çıkıyor muydu Zahide Yetiş'in programına? Ben görmedim...Görenler var ise yazsınlar...
Onun da ister istemez takipçi, okuyucu kitlesi değişmişti çünkü. Başı örtülü hanımlar kendisini takipten çıkıp yerini başı açık okuyucularına birakmisti..
O da soluğu Zahide Yetiş'te aldı. Yeniden başka bir hayata başlamıştı çünkü . Başka bir yerde tekrar reklamını yapmalıydı.
Bu durum tesbitini yapmamdaki amaç başı örtülü ve başı açık diye ayırmak degildir insanları. Siz nasıl iseniz sizi sevenler de size benziyor. Eleştirdigimiz cemaat ,tarikat veya herhangi bir gruptaki insan ilişkileri aslında hayatımızın her alanında vardir.
Misal kişi çalıştığı kurumla, basindaki müdürle zamanla benzemeye başlar. Çalıştığı kurumu korumak adına onu öyle çok sahiplenir ki kusurlarıni görmez olur ..
Misal ; anne baba nasıl ise çocukları da kendilerine benzerler.
Verdiğimiz kararlar gördüğümuz gibi salt bizi bağlamiyormus. Sen sarı isen etrafındakiler de sarıya boyanabiliyormus. Sen mavi isen maviye . O sebeple verilen kararlar ve örneklik  onemli.
Sen sadece başımi açtim ne var bunda dersin ama verdiğin kararin hayatının her alanında karşına çıkacağını ummazsin.
Verdiğin kararla mutlu olduğunu görürsün belki ama senden gidenleri gördükçe  mutluluğu yanlış yerde aradigini  çok sonra farkedersin.
Değisim güzeldir; yeni hayatlar , yeni yüzler güzeldir elbet ... Kişiliğini ,  karakterini muhafaza etmeyi başarabilirsen şayet !

Sevcan Atav Bursalı

Yorumlar

Unknown dedi ki…
Hayatın içinden hepimize dokunan konuları yazıyorsun Sevcancım.okurken su gibi akıyor yazdıkların. Devamını canı gönülden bekliyoruz 😊
Unknown dedi ki…
Teşekkürler Zeynepcim. 😊💜

Popüler Yayınlar