Sen Anlat Karadeniz'de Bir Kara Sevda

Bu bir "SEN ANLAT KARADENİZ" yazısı. Şu Çarşamba günleri yayınlanan diziden bahsediyorum ..

Benim anladığım mesajdan yola çikarak; "Severek ve eğlenerek izlediğim dizi" diyerek tırnak işareti içinde kısa ve öz olarak düşüncemi belirterek devam edeyim ...
Oldukça da şiddet içeren bir dizi yalnız. Geçen sene KARA SEVDA dizisini izleyenler bilirler. Bu iki diziyi birbirine çok benzettim. İki dizide de psikopat karakteri canlandıran iki insan var. Karşılıksız aşk hasebiyle içindeki psikopatlığın iyice ayyuka çıkmış olduğu iki insan ! Yenilgiyi kabul edemeyen; " benim param var , zenginim, yakışıklıyım, ben nasıl sevilmem, ben benn?" diyerek sevdikleri insanlara zorla sahip olmaya çalışan iki insan karakteri bu iki dizide de aynı ? Kara Sevda dizisinde sadece psikolojik şiddet had safhadaydı. Bu dizide ise ikisi oldukça fazla. Sevdiği insanı kırbaçla dövmeler, parmaklarını kırmalar , artık aklınıza ne gelirse var şiddete dair. Buna rağmen hâlâ savaşmaktan beri durmayan, hâlâ teslim olmayan iki kadın !

"Sen beni esir alamazsın! "
" Ben senin kölen değilim! "
" Ben istemediğim müddetçe ne bedenime ne de ruhuna sahip olamazsın! "

İki dizi bu mesajlar üzerinde dönüyor . Bence buradan devam edelim. Zira diğer tarafta  başroldeki kadınları seven iki insan var. Merhametli ve onları yaşadıkları hapishane hayatından kurtarmaya çalışan iki kahraman insan !

Kara Sevda geçen senenin dizisiydi; bitti ! Bitiş sahnesinde kadın kurtuldu ve kendisini seven iki insan öldü! Faksat bu dizinin nasıl biteceğini konusunda herhangi bir fikre sahip değilim.

Şimdi gelelim kendi hayatımıza!
Bak bakalım kendine! Savaşmaktan korktuğun için giden yıllarına baktın mı hiç? Sana şiddet uygulayan kocandan korktuğun için senden gidenleri saydın mı? Çevrenden gelen elestirilere çok fazla kulak astığın için gerçekleştiremediğin hayallerini bir düşünsene! Elalem ne der diye düşünürken kaç kez kendin olmaktan korkmuştun? Hatırlasana ! Peki sırf yakışıklı , parası var , zengin diye evlendiğin insanın sende yaptığı olumsuz devrimleri gördün mü ?
Görebildin mi ?
Görmek istedin mi ?
Zengin, yakışıklı olduğu için mağrur olan insan! Senin için önemli olan kavramların başkaları için önemli olmadığını anlaman icin birilerinin ölmesi mi gerekiyor?
Elma seni seviyor diyor senin elmayı sevmek zorunda olmadığını anlatman için keşke savaşlar olmasa yeryüzünde!
Despotluk kavramı yerle yeksan olsa !
...

Kara Sevda dizisindeki kahraman erkek öldü. Sen Anlat Karadeniz ise neyi anlatarak devam edecek bilmiyoruz.
...
Bu iki dizinin sonunu gördüğünüz gibi senaryo sahipleri belirledi. Peki senin hayatının sonunu kim belirleyecek?
Benim senaryomu yazan Allah deme. Yaptığın seçimlerde Allah'ı suçlayamazsın!

Sevcan Atav Bursalı



Yorumlar

Popüler Yayınlar