Kapitalizm Fotoğraflarında Blogger Kadınlarımız

Biraz sunumcu annelerimizin, blogger kadınlarımızın dünyasına değinelim mi? Hazır konu açılmışken değinebiliriz bence...
Geçen gün bir arkadaş annesinin seksen milyar para vererek koltuk takımı aldığından bahsetti. Şaşırdım mı şaşırdım. Fakat düşündükçe şaşırmama şaşırdım!  Zira insan nefsi diye bir şey var ve bu insan nefsi her şeyin en iyisine sahip olmayı arzu eder. Buraya kadar sorun yok! Sorun istemekte değildir zaten. Sorun isteklerimize irade-sınır koyamamamızdadır (!)
Bundan üç-dört sene evvel instagram ve facebook kanallarında böyle görüntülere rastlamak neredeyse imkansız iken bugün çoğu kişinin evindeki koltukları , koltuklarına uygun aldığı perdeleri , halıları görebiliyoruz. Ve böylelikle göze hoş gelen görüntüler hasebiyle bilinçaltımız bize oyun oynayarak evimizdeki eşyalarımızı nahoş göstermeyi başardı. Biz de buna inandık ve kendimizi bir mağazada bulduk.

Sonra oldun sen de herkes gibi sunumcu bir anne !

**Bu aynı zamanda bilinçaltımızın oyunu olduğu gibi koca bir KAPİTALİZM oyunudur! **

Buradan devam edeceğimize göre şu araya  kapitalizmin fotoğrafını çerçelevetip asalım diyorum. Sonra tekrar geri döneriz belki !

** KAPİTALİZM :İsteklerinizi sadece ve sadece para ile hatta asgari yaşam koşullarını bile para ile sağlayabildiğiniz ekonomik bir sistemdir. Para kazanmak için daha çok çalışacak ve daha fazla emek üreteceksiniz ancak sizden daha az yıprananlar, daha fazla kazanacaklardır. Yani, ihtiyaçlarınız arttıkça onlara ulaşmanın maliyeti, kapitalizm nedeniyle emeğinizin 3-4 katı seviyeye çıkacaktır.**

Bence herkes anlamıştır kapitalizmin ne olduğunu. Aslında sen yüz liralık bir yemek takımı alabilirdin. Ama kapitalizm o kadar güzelini üretti ki o zengin blogger anneler de sunumlarını o kadar  güzel yaptı ki nihayetinde yüz liralığı beğenmeyerek eşine 1.000 TL'lik yemek takımı aldırdın! Sen canım Türkiye'min asgari ücretli çalışan adamının karısısın oysa !
Burada bitmedi. Malumunuzdur ki kapitalizm satmak için tüketiciye ihtiyaç duyar. Tüketici alamıyor!  Kapitalizm ise reklamını yapmaya devam ediyor. Hatta o kadar güzel reklam yapıyor ki takipçisi çok blogger annelere ücretsiz , hediye yemek takımı veriyor. Ve sonra karşınızda bir sunum. Ve sonra karşınızda mutsuz kadınlar! Ek iş yapan , eve geç ve yorgun gelen adamlar ! Bir araya gelemeyen aileler ! Birlikte vakit geçirmekten çok sosyal medyada aktif olmalar (!)

Sürekli tüketime ve sürekli gösterişe dayalı arkadaşlık ilişkilerinin sosyal medyada revaçta olduğunu  biliyor musunuz peki ! Sırf fenomen olmak adına çünkü bunca çırpınış !
Hep daha fazla tüketim! Hep daha fazla , hep daha fazla !
Bu sebeple yeni evlenecek gençlerimizin evlilik ile ilgili beklentilerinin daha çok maddiyata dayandırıldığını ; gençler maddiyata önem verdikçe , kapitalizmin bundan istifade ederek daha çok üretimde bulunduğunu söylemek de bu yazı ile bağlantılı olacaktır. Ondan mülhem seksen milyarlık koltuk takımı almak tabii ki tüketim sahibine göre gayet normal bir durumdur !
...
"Ben bugün şu kıyafetimi giydim arkadaşlar. Ben çok beğendim, ben ben ben! Şu şu butikten alabilirsiniz " ...
Reklamlaaaarrr ....
...
"Başörtünüzü nerden aldınız , size çok yakışmış?
Hangi marka?
Bedeniniz kaç ?
Ayakkabılarınız  çok güzelmiş , markası nedir?
Ama siz çok tatlısınız yaaaaa ! "
...
**Sevgili kapitalizm çok başarılısın. Müşterilerinle aranda kurduğun bağ hasebiyle 14 Şubat sevgiler günün kutlu olsun !
...

Prof. Dr Nevzat Tarhan'ın bahsettiğim bu üzücü tablodan fazlasıyla haberi olmuş ki bizler için şu cümleleri kurmuş :

"Kadınların 'hüzünlü prenses' olmayı bırakıp 'bilge kadın' olmaya ihtiyaçları vardır.
Okumak, düşünmek, fikirleriyle var olmak, günümüzün kadınlarının temel görevi olmalıdır ! "

Bilge kadın sayısı oldukça fazla aslında. Ne yazık ki sunumcu, blogger annelerden kendilerini göremiyoruz ! Umarım sahalardan yakın zamanda çekilirler !

Sevcan Atav Bursalı



Yorumlar

Popüler Yayınlar